news-details
کمیته مربیان

کلاس یکسان سازی ویژه مربیان فعال استان های خوزستان ، بوشهر و منطقه آزاد اروند برگزار شد .

نهمین کلاس یکسان سازی آموزش مربیان کشتی کشور ویژه مربیان کشتی استان های خوزستان، بوشهر و منطقه آزاد اروند، ظهر دیروز (پنج شنبه) در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان و به نقل از فدراسیون کشتی، این کلاس با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی و در دو بخش آزاد و فرنگی به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

محور اصلی این کلاس، روش آنالیز (تجزیه و تحلیل) صحیح یک فن و نحوه انتقال آن توسط مربیان به کشتی گیران بود و در بخش کشتی آزاد علیرضا دبیر یکی از فنون زیرگیری خود را به صورت گام به گام آموزش داد.

در بخش کشتی فرنگی نیز یکی از فنون کشتی (سالتو) توسط حسن یوسفی افشار به صورت جزء به جزء تشریح و آموزش داده شد.

رئیس فدراسیون کشتی در جریان این کلاس خطاب به مربیان حاضر گفت: علم آنالیز یکی از علوم روز دنیا است که به کمک ورزش هم آمده است و بسیاری از مربیان و ورزشکاران کشورها از طریق آنالیز حریفان ورزشی به نقاط ضعف و قوت حریفان خود پی ببرند.

وی ادامه داد: حسن یوسفی افشار به صورت نمونه دو فن در کشتی آزاد و فرنگی را توسط فیلم و اسلاید آنالیز و تجزیه تحلیل کرده است و شما می توانید این روش را در مورد فنون دیگر کشتی نیز به کار ببرید و وقتی بتوانید نحوه اجرای یک فن را به درستی به کشتی گیران خود انتقال دهید، می توانید نتیجه مثبتی از آن بگیرید.

دبیر تصریح کرد: ورزش قهرمانی کشتی در سال های اخیر در بخش های مختلفی از جمله تغذیه، بدنسازی، نحوه آمادگی جسمانی، موارد روحی و روانی پیشرفت داشته و علم در آن نقش بسزایی را ایفا کرده است و یکی از نکات مهم در این میان نیز آنالیز حریفان است.

وی افزود: کشورهای مطرح کشتی دنیا با توجه به امکانات خوب موجود نسبت به آنالیز تمامی حریفان خود اقدام می کنند و ما نیز باید توجه بسیار زیادی به آنالیز داشته باشیم و آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه تا مربیان سازنده در کشور حرکت رو به جلو نکنند، کشتی ایران جلو نخواهد رفت گفت: اعتقادم این است که دانش فنی برخی از مربیان ما به روز نیست و به خاطر اهمیتی که برای این قشر زحمتکش قائلم خودم به استان ها می آیم چراکه می دانم وقتی خودم پای کار بیایم شما هم پای کار خواهید آمد.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: من هیچ وقت خود را مربی ندانسته ام و اینجا هم نیامده ام که آموزش مربیگری بدهم، بلکه آمده ام تا نحوه گام به گام و صحیح آموزش یک فن را به شما انتقال بدهم و شما نیز از این الگو استفاده کرده و آن را به سایر فنون بسط دهید تا در آینده شاهد این باشیم که سطح آموزش به کشتی گیران نیز ارتقاء پیدا کرده و در نهایت همه ی این تلاش ها به موفقیت بیشتر کشتی ایران در میادین المپیک، جهانی و بین المللی ختم شود.

این کلاس با استقبال خوب مربیان کشتی همراه بود.

ارسال دیدگاه