news-details
افتخار آفرینی و کسب مدال

پویا دادمرز مدال نقره کسب نمود.

سعید اسمعیلی ، دانیال سهرابی و شایان حبیب زارع به مدال برنز رسیدند.

در روز نخست نیز مهدی محسن نژاد نشان نقره را به دست آورده بود.

امین کاویانی نژاد با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی به عنوان چهارمین ملی پوش خوزستانی راهی بازیهای المپیک شد.

 

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان و در پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی بزرگسالان رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی به میزبانی مجارستان ، ملی پوشان خوزستانی کشورمان در روز دوم مسابقات یک نشان نقره و 3 برنز کسب نمودند .

در این دوره از مسابقات و در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز مدال نقره ، در 67 کیلوگرم سعید اسمعیلی ، در 72 کیلوگرم سید دانیال سهرابی و در 97 کیلوگرم شایان حبیب زارع مدال برنز کسب نمودند . ضمن اینکه در روز نخست مسابقات نیز مهدی محسن نژاد به نشان نقره رسیده بود .

یادآور می شود با توجه به نتایج وزن 77 کیلوگرم و عدم کسب مدال طلا توسط نمایندگان اعزامی کشورمان به مسابقات ، امین کاویانی نژاد به عنوان چهارمین ملی پوش استان خوزستان در بازی های المپیک 2024 انتخاب گردید .
در وزن 55 کیلوگرم که با حضور 4 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، پویا دادمرز در دور اول با نتیجه 6 بر 1 مغلوب الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان شد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 مقابل مارات گاریپوف از برزیل به پیروزی رسید. دادمرز در دور سوم و پایانی با نتیجه 6 بر 4 نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان که در پایین جدول حضور دارد، در دور اول با نتیجه 10 بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه 6 بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله با توجه به اشتباه در ثانیه های پایانی با نتیجه 9 بر 7 مغلوب لوئیز اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف کیوتارو سوگابه از ژاپن را با نتیجه 6 بر 5 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه 12 بر 6 مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. سهرابی در این گروه با نتیجه 7 بر صفر از سد کریستوفر کلانی از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر 3 شماگی بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

شایان حبیب زارع دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 مغلوب الکس زوکه از مجارستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی راه یافت و با توجه به مصدومیت کوین مخیا کاستیلو از مجارستان، پیروز این مسابقه شد و به مدال برنز رسید.

ارسال دیدگاه