news-details
افتخار آفرینی و کسب مدال

امین کشتی خوزستان نایب قهرمان سنگین وزن جهان شد.

نام میرزازاده به عنوان سومین مدال آور خوزستانی از آوردگاه جهانی بزرگسالان در تاریخ کشتی خوزستان ثبت شد.

میرزازاده در برابر کایالپ 12 مداله جهان و المپیک با امتیاز برابر یک بر یک مغلوب شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان امین میرزازاده دلاور مرد کشتی استان خوزستان در دیدار فینال وزن 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان در مبارزه ای جانانه و پایاپای در برابر کایالپ ترکیه ای دارنده 12 مدال جهان و المپیک با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و عنوان ارزشمند نایب قهرمانی سنگین وزن جهان را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورد .

بر این اساس و پس از کسب مدال نقره جهان توسط میرزازاده ، نام وی به عنوان سومین خوزستانی که موفق به کسب مدال در رده سنی بزرگسالان برای استان قهرمان پرور خوزستان شده است، در تاریخ کشتی ثبت گردید .

در زیر مبارزات امین میرزازاده در این دوره از مسابقات آمده است.

در وزن130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر صباح شریعتی از آذربایجان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان را با نتیجه 1بر 1شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی به برتری دست رسید و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه 1 بر 1 و با توجه به اینکه داوران اخطار اول را به کشتی گیر ترک و اخطاردوم را به وی دادند مغلوب شد و  با شایستگی به مدال نقره رسید.

 

ارسال دیدگاه