news-details
افتخار آفرینی و کسب مدال

حسین اسدی صاحب گردن آویز طلا شد .

پویا ناصرپور و امیر قاسمی منجزی به مدال برنز رسیدند .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، ساعتی پیش و در پایان پیکارهای کشتی فرنگی نظامیان قهرمانی جهان در تهران ، حسین اسدی ملی پوش وزن 67 کیلوگرم استان خوزستان و کشورمان با شایستگی عنوان قهرمانی این وزن را به دست آورد .

براین اساس و در اوزان 60 و 130 کیلوگرم به ترتیب پویا ناصرپور و امیر قاسمی منجزی مدال های برنز را برای کشورمان به ارمغان آوردند .

بنابراین گزارش در وزن 67 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و حسین اسدی در گروه B با نتیجه 9 بر صفر احمد النکدالی از سوریه را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل الکسی کیانکین کشتی گیر مطرح روسیه با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسدی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر کالبکورا فریرا از برزیل را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مجددا به مصاف الکسی کیانیکین از روسیه رفت و با نتیجه 13 بر 2 این کشتی گیر را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر نورایر هاخویان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مغلوب سرگئی املین قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه شد و راهی دیدار رده بندی شد. ناصر پور در این دیدار میشال تراز از لهستان را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت

در وزن 130 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و امیر قاسمی منجزی در گروه B در کشتی نخست با نتیجه 6 بر 3 مغلوب ویتالی شور از روسیه شد وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی روماس فردریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر دو مغلوب داویت اواسپیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مجددا به مصاف ویتالی شور از روسیه رفت و با نتیجه 6  بر 1 از سد وی گذشت و به مدال برنز دست یافت. .

 

ارسال دیدگاه