news-details
خبر

 معتقدم كه حركت خالصانه سعید عبدولی بسيار بالاتر از كسب مدال در رقابت‌هاي جهاني بود.

خوزستان تاكنون 22 مدال جهاني در رده ‌بزرگسالان، جوانان و نوجوانان كسب نموده است .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان و به نقل از خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان، عبدالرسول ممتازان در مراسم تجليل از سعيد عبدولي كه امروز صبح نهم مهرماه در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: هر چند نمايش قدرتمندانه اين كشتي‌گير باعث شد كه در رقابت‌هاي جهاني افتخارآفريني كنيم ولي معتقدم كه حركت خالصانه اين ورزشكار بسيار بالاتر از كسب مدال در رقابت‌هاي جهاني بود.

 وي بيان‌كرد:‌ با سن و سالي كه عبدولي دارد جاي اميدواري است كه سال‌هاي سال در تيم‌ملي مدال‌آوري كند. بهروز جمشيدي قهرمان سابق كشتي‌ فرنگي خوزستان در سن 33 سالگي در رقابت‌هاي المپيك آتن حضور پيدا كرد اين در حالي است كه عبدولي تنها 22 سال دارد و حداقل تا 30 سالگي مي‌تواند در عرصه‌هاي بين‌المللي حاضر شود و عناوين جهاني خود را افزايش دهد.

 رييس هيات كشتي خوزستان افزود: تمام كساني كه در رشته كشتي فعاليت مي‌كنند به خوبي مي‌دانند كه اين رشته بسيار سنگين است و واقعا نيازمند حمايت مسوولان است. كشتي ورزش سنتي و اول كشورمان است پس اميدواريم كه در ادامه راه بيشتر مورد توجه مسوولان استان قرار گيرد.

 وي گفت: به غير از عبدولي كشتي‌گيران زيادي هستند كه مي‌توانند در رقابت‌هاي جهاني خوب ظاهر شوند. به عنوان مثال تنها در يك منطقه از شهرستان انديمشك 10، 15 قهرمان جهان وجود دارد. اميدوارم با جرقه‌اي كه توسط عبدولي ايجاد شده است بتوانيم پشتوانه محكمي براي كشتي استان داشته باشيم.

 ممتازان تصريح‌كرد: خوزستان تاكنون 22 مدال جهاني در رده ‌بزرگسالان، جوانان و نوجوانان كسب كرده است كه اين موضوع براي كشتي استان نعمت بزرگي است. از استاندار تقاضا دارم براي رشته كشتي كه تاكنون در عرصه‌هاي مختلف مدال‌هاي بسياري كسب كرده است اسپانسري توانمند در نظر بگيرند تا كشتي استان به لحاظ مالي تامين شود.

 وي ادامه‌داد: شهرستان‌هايي هم‌چون اميديه، شوش، دزفول و ماهشهر در كشتي آزاد قهرمانان آسيايي دارند و در عرصه‌هاي بين‌المللي عناوين بسياري كسب كرده‌اند. اميدوارم در آينده با حمايت بيشتري كه از كشتي استان مي‌شود بتوانيم خودمان را هم رديف كشتي‌ مازندران قرار دهيم. اگر استان مازندران اين قدر در كشتي قوي است به دليل اين است كه ورزش اولش را كشتي مي‌داند.

 همچنين نصراله دهقاني مديركل مسكن و شهرسازي خوزستان درخصوص اهداي يك قطعه زمين به سعيد عبدولي گفت: هر چند كه وزارت مسكن بخش‌نامه اهداي زمين به قهرمانان را لغو كرده است ولي ما طي چند روز آينده يك قطعه زمين در يكي از مناطق اهواز به وي اهدا خواهيم كرد

ارسال دیدگاه