news-details
خبر

تقدیم مدال طلا توسط عبدولی به خانواده شهید با ارزش تر از قهرمانی جهان بود.

به گزارش روابط عمومی هئیت کشتی خوزستان و به نقل از واحد خبر ایسنای خوزستان، سيدجعفر حجازي در مراسم تجليل از سعيد عبدولي قهرمان كشتي فرنگي جهان كه امروز صبح در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: حركتي كه عبدولي انجام داد و مدالش را تقديم خانواده شهيد كرد بايد در تاريخ كشتي‌ فرنگي ايران و استان ثبت شود تا الگويي براي ساير ورزشكاران كشور باشد. انتظار دارم كه رسانه‌ها نيز اين موضوع را انعكاس دهند.

 وي بيان‌كرد: در نشستي كه در ماه مبارك رمضان انجام شد و دستورالعملي درخصوص پاداش به قهرمانان رقابت‌هاي جهاني و آسيايي داده شد، قرار شد كه هر چه سريع‌تر پاداش ورزشكاراني كه در رقابت‌هاي جهاني و آسيايي افتخارآفريني كردند، داده شود. حتي اگر شده از منابع خودمان اين كار را عملي مي‌كنيم.

 استاندار خوزستان با بيان اين‌كه ‌بايد جوانان را به سمت ورزش بكشانيم حتي اگر آن ورزش غيرحرفه‌اي و غيرقهرماني باشد، افزود: يك ورزشكار عمدتا تا 30 سالگي مي‌تواند در دنياي حرفه‌اي ورزش كند پس بايد براي قهرمانان ورزشي فرصتي فراهم كنيم تا بعد از دوران ورزشي نيز فعاليت كنند. شايد به غير از عبدولي افراد ديگري هم باشند كه نياز به حمايت دارند. ما بايد آينده ورزشكاران را تضمين كنيم تا با خيال آسوده در رقابت‌هاي جهاني شركت كنند.

 وي گفت: اگر بتوانيم ورزش كشتي را به خصوص در دو شهرستان انديمشك و ايذه گسترش دهيم و فضا و امكانات لازم را براي كشتي‌گيران آن فراهم كنيم قطعا در اين رشته آينده بهتري خواهيم داشت.

 حجازي افزود: وقتي كه كشتي عبدولي را در بازي فينال مشاهده مي‌كردم به كساني كه كنارم بودند گفتم كه سعيد مقتدرانه و خيلي با تدبير كشتي گرفت و قهرمان شد. من واقعا از كشتي عبدولي در بازي فينال لذت بردم چرا كه وي شجاعانه كشتي گرفت.

 وي خاطرنشان‌كرد: در بازي فينال هيچ نگراني‌اي در چهره سعيد نبود و معتقدم كه اين كشتي‌گير از قبل مي‌دانست كه پيروز ميدان مي‌شود اين در حالي است كه ديگر كشتي‌گير طلايي كشورمان در فينال خيلي محتاطانه كشتي ‌گرفت.

 استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه پس از كسب مدال طلا، خداوند توفيق مردانگي را در وجود سعيد قرار مي‌دهد تا او اين حركت زيبا را انجام دهد و دل آن خانواده شهيد را شاد كند. متاسفانه در اين خصوص خيلي كم صحبت شد و اميدوارم كه رسانه‌هاي ما اين موضوع را بيشتر گسترش دهند.

 وي اظهاركرد: عبدولي بداند حركتي كه انجام داد فقط و فقط كار خدا بود. اميدوارم كه وي در ادامه اين روحيه را حفظ كند چون واقعا ما هر چه داريم از همين شهدا است و قطعا خداوند با حركتي كه اين كشتي‌گير انجام داد به زندگي‌اش بركت خواهد داد.

حجازي افزود:‌ اميدوارم ورزش استان مسيري را كه پيدا كرده است هم‌چنان ادامه دهد و ما مسوولان نيز تلاش كنيم تا مشكلات اين قهرمانان برطرف شود. سعيد عبدولي نبايد نگران آينده خود و خانواده‌اش باشد و بايد با قدرت براي درخشش در رقابت‌هاي المپيك به تمرينات خود ادامه دهد.  

وي تصريح‌كرد: ما هر كاري كه مي‌كنيم براي مردم است هر چند كه ممكن است گاهي مواقع جهت‌گيري‌ها درست نباشد ولي معتقدم كه كشتي استان استحقاق آن را دارد كه بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

بنابراین گزارش در پايان اين مراسم استاندار با اهداي يك لوح از عبدولي تقدير كرد و يك سفر حج براي وي و همسرش در نظر گرفت. همچنين استاندار دستور اهداي يك قطعه زمين به اين قهرمان جهان در اهواز را داد.

ارسال دیدگاه