news-details
خبر

یك سوم مدال‌هاي طلاي كاروان ورزشي ايران متعلق به كشتي بود.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان، لقمان رضايي مربی کشتی فرنگی خوزستان با بيان اينكه كسب يك سوم از مدال‌هاي طلاي كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو توسط كشتي‌گيران كشورمان موضوعي است كه نمي‌توان به سادگي از آن گشت گفت: اميدوارم مسئولان ورزشي و حتي سياسي كشور ما حداقل از اين پس عنايت بيشتري به ورزش كشتي داشته باشند.
مربي سازنده‌ي كشتي فرنگي شهرستان ايذه در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: عملكرد تمامي فرنگي‌كاران ما حتي سوريان و علي‌اكبري بسيار خوب و ارزنده بود. سوريان هرچند به مدال طلا نرسيد ولي اين شكست او پلي است براي رسيدن وي به ششمين مدال طلاي جهان و اولين مدال طلاي المپيك. علي‌اكبري هم همه ديدند كه چگونه كشتي گرفت به نظر من ما در همه اوزان به موفقيت رسيديم چه آن‌ها كه مدال گرفتند و چه ‌آن‌هايي كه به مدال نرسيدند.
وي افزود: قرعه‌اي كه بر سر راه سوريان قرار گرفت مي‌توانست هر كشتي‌گيري را دچار مشكل كند كشتي گرفتن با 3 كشتي‌گير سرعتي آن هم در يك نوبت صبح تمام انرژي يك ورزشكار را مي‌تواند كاملا تخليه كند ما نبايد انتظارات بي‌جا داشته باشيم.
رضايي با بيان اينكه كسب يك سوم از مدال‌هاي طلاي كاروان ورزشي ايران توسط كشتي‌گيران موضوعي است كه بايد مورد توجه تمام مسئولان ورزشي و سياسي كشور قرار گيرد تصريح كرد: فدراسيون كشتي براي پيشرفت و تداوم اين موفقيت‌ها نيازمند امكانات و اعتبارات كافي است اي كاش يك سوم از اعتبارات فوتبال به سمت كشتي سرازير مي‌شد تا همگان مي‌ديدند كه واقعيت كشتي ايران چه چيزي است.
اين مربي سازنده كشتي فرنگي خوزستان در پايان خاطرنشان كرد: فوتبال در حالي در بازي‌هاي آسيايي با آن همه ستاره به مدال نرسيد كه هريك از بازيكنانش با دستمزدهاي چندين ميليوني در عرض چند سال كاملا اشباه مي‌شوند و اين در حالي است كه كشتي‌گيران ما حقوق بسيار كمتري مي‌گيرند كه تازه اين حقوق نيز در همين چند سال اخير به كشتي‌گيران داده مي‌شود و الا در گذشته كه حتي اين موضوع هم وجود نداشت.
به هرحال وقت آن رسيده كه دولت و مجلس ما با حمايت بيشتر از فدراسيون كشتي شرايطي را فراهم كنند تا مسئولان فدراسيون هم بتوانند رسيدگي بيشتري از نظر مالي به كشتي‌گيران و مربيان خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه