خبر

تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران با کسب بک مدال نقره و یک نشان برنز به مقام چهارم دنیا رسید

به گزارش روابط عمومي هیئت کشتی خوزستان و بنا به اعلام فدراسيون كشتي،سيد مراد محمدي با شكست يولان نديربك از قرقيزستان به مدال برنز وزن 60 كيلوگرم رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان دست يافت.
بر اساس همین گزارش در وزن 60 كيلوگرم سيد مراد محمدي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم محمد كميل محمداف از بلاروس را در دو تايم و با نتايج 4-1 و 1-1 شكست داد. محمدي در دور سوم آندري پرپليتا از مولداوي را در دو تايم و با نتايج مشابه 3- صفر شكست داد محمدي در دور چهارم در يك كشتي نفسگير لي سئونگ چول از كره جنوبي را در سه تايم و با نتايج 1-1، صفر-1 و 2- 2 مغلوب كرد و به ديدار نيمه‌نهايي راه يافت. محمدي در ديدار نيمه‌نهايي مقابل بسيك كدوخوف روس در تايم اول نتيجه را صفر – 2 واگذار كرد و در تايم دوم ضربه فني شد محمدي در ديدار رده‌بندي در سه تايم و با نتايج 3- صفر، 1- 3 و 4- صفر يولان نديربك از قرقيزستان را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.  

در وزن 74 کیلوگرم نیز صادق گودرزی كه پس از استراحت در دور نخست در دورهاي دوم و سوم كشتي‌گيراني از ارمنستان و قزاقستان را شكست داده بود در مرحله یک چهارم نهايي در دو تايم و با نتايج مشابه 2- صفر ولادمير سيروتين از اوكراين را شكست داد و به ديدار نيمه‌نهايي راه يافت. وي در این ديدار نيز در سه تايم و با نتايج 2-1، 1- 3 و 4- صفر ايوان فوندرا از كوبا را مغلوب کرد و به ديدار فينال راه يافت. گودرزی در دیدار نهایی مقابل دنیس چارگوش از روسیه با نتیجه صفر بریک و صفربر سه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.


بر اين اساس مهدي تقوي و فردين معصومي کشتی گیران اوزان 66و 120 کیلوگرم به ترتیب با دو پیروزی و یک شکست و با توجه به شكست گندري گارزون كوبايي و بريانيدزه گرجستاني مقابل آلن گوگايف و بلال ماخوف روس از کسب مدال بازماندند.

 

همچنین در وزن 66 کیلوگرم سوشیل کومار از هندوستان با شکست، آلن گوگایف از روسیه صاحب مدال طلا شد، گندری گارزون از کوبا و جبرئیل حسن اف از آذربایجان مشترکا سوم شدند و مهدی تقوی یازدهم شد.در وزن 74 کیلوگرم پس از دنیس چارگوش روس و صادق گوردزی، عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان و گابور هاتوس از مجارستان مشترکا سوم شدند. در وزن 120 کیلوگرم نیز بلال ماخوف از روسیه با پیروزی بر آرتور تایمازوف ازبکستانی فریاد الله اکبر سر داد و قهرمان جهان شد.آرزوماندیس از یونان و بریانیدزه از گرجستان مشترکا سوم شدند وفردین معصومی هفتم شد.

 

به این ترتیب در پایان رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که روزهای جمعه تا یکشنبه در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شد، تیم روسیه با 66 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیمهای آذربایجان و کوبا به ترتیب با 42 و37 امتیاز دوم و سوم شدند. تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز با کسب یک مدال نقره توسط صادق گودرزی و یک مدال برنز توسط سید مراد محمدی با 28 امتیاز در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفت و تیم گرجستان با 21 امتیاز پنجم شد.

ارسال دیدگاه