خبر

قانون تعيين قرعه در اجراي كلينچ رسمي شد.
ظرف شيشه‌اي جاي كيسه را گرفت.

فدراسيون جهاني كشتي فيلا قانون تعيين قرعه در اجراي كلينچ در رشته كشتي آزاد را بصورت رسمي به فدراسيون‌هاي ملي در سراسر دنيا ابلاغ كرد.
به گزارش روابط عمومي هیئت كشتي خوزستان و بنا به اعلام سایت فدراسیون کشتی، در بخشنامه فيلا آمده است، اجراي كلينچ در كشتي فرنگي كه با استفاده از رنگ دوبنده‌ي كشتي‌گيران مي‌باشد مشكلي را به همراه نداشته است در اين قانون تعيين قرعه فقط زماني اتفاق مي‌افتد كه در تايم سوم نتيجه صفر- صفر شود و راهي جز انجام قرعه‌كشي وجود نداشته باشد در مقابل تعداد زيادي از تايم‌هاي كشتي آزاد با نتيجه صفر- صفر به پايان مي‌رسد و اجراي فن كلينچ توسط قرعه تعيين مي‌شود. اين وضعيت باعث شده است بعضي افكار نادرست در مورد داوران پيدا كنند. فدراسيون جهاني كشتي فيلا به منظور جلوگيري از اينگونه سوء برداشت‌ها يك راه‌حل را در جريان مسابقات جهاني جوانان 2010 بوداپست آزمايش كرد كه تمامي كشتي‌گيران، مربيان و عوامل اجرايي از آن راضي بودند بر اين اساس در جريان مسابقات كشتي يك ظرف شيشه‌اي به ارتفاع 30 تا 40 سانتي‌متر بر روي ميز رييس تشك قرار مي‌گيرد كه در داخل آن چهار جعبه سياه رنگ، يك شكل و يك اندازه و قرار دارد كه در داخل هر كدام يك گوي قرار مي‌گيرد (در كل دو گوي آبي و دو گوي قرمز). در كشتي آزاد در صورت نياز به تعيين قرعه ابتدا كشتي‌گير دوبنده‌ي قرمز اقدام به برداشتن گوي مي‌كند و چنانچه در ادامه مجددا نياز به تعيين قرعه باشد اين بار كشتي‌گير با دوبنده‌ي آبي اقدام به برداشتن گوي خواهد كرد و چنانچه بازهم نياز به تعيين قرعه براي بار سوم باشد داور اقدام به برداشتن قرعه (گوي) خواهد نمود. در كشتي فرنگي نيز براي بار سوم داور قرعه را بر مي‌دارد.
همچنين در ابتداي هر مسابقه رييس تشك مسئول بازرسي و كنترل ظرف محتوي گوي‌هاي آبي و قرمز مي‌باشد تا جعبه‌هاي مشكي همه به يك اندازه و بدون علامت باشند.
بديهي است اين قانون از اين پس در تمامي رقابت‌هاي بين‌المللي لازم‌الاجرا است.

ارسال دیدگاه