خبر

با کسب 4 مدال طلا ، یک نقره و یک برنز

ملی پوشان خوزستانی بر فراز قله قهرمانی آسیا

تیم ملی جمهوری اسلامی با درخشش بی نظیر کشتی گیران خوزستانی ، قهرمان بلامنازع آسیا شد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا بعدازظهر دیروز (جمعه) در حالی به پایان رسید که 57 امتیاز از مجموع امتیاز های کسب شده تیم ملی توسط 6 ملی پوش خوزستانی حاصل گردید.

این مسابقات که از صبح روز پنج شنبه 7 مرداد ماه در تایلند آغاز گردیده بود با درخشش بی نظیر و کسب 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز کشتی گیران خوزستانی که منجر به قهرمانی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شد به سرانجام رسید که نتایج کلی تیم ملی بشرح ذیل میباشد .

گفتنی است تیم ملی ایران با کسب 85 امتیاز اول شد و تیمهای قرقیزستان و قزاقستان به ترتیب با 74 و 71 امتیاز دوم و سوم شدند.

   

دارندگان مدال طلا:

 

 
دروزن 46 کیلوگرم بهروز ملکی (خوزستان - اندیمشک )در دور نخست حریفی  از قزاقستان راشکست داد و با پیروزی مقابل حریف قرقیزستانی به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار پایانی با شکست  کشتی گیر ژاپنی صاحب گردن آویز طلا شد.

 

در وزن 54 کیلوگرم رسول گرمسیری (خوزستان - اهواز) با شکست  حریفانی از تایلند و قرقیزستان به دیدار فینال راه یافت و با غلبه بر کشتی گیر کره جنوبی صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن 63 کیلوگرم سیدمرتضی انوشه (خوزستان - امیدیه) در دور نخست  کشتی گیری از ازبکستان را مغلوب کرد و در دور دوم حریف قزاقستانی را پشت سرگذاشت و عصرامروز با شکست  کشتی گیر هندی سومین مدال طلا تیم ایران را بدست آورد.

 

 در وزن 69 کیلوگرم محمد رسولی (خوزستان - اندیمشک)  پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم وسوم  کشتی گیرانی از تایوان وهندرا مغلوب کرد تا در دیدار فینال با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شود.

 

در وزن 100 کیلوگرم بابک دژبانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم نماینده ای از ژاپن را شکست داد و با پیروزی مقابل حریف تایلندی به دیدار پایانی راه یافت. دژبانی با شکست کشتی گیر هندی پنجمین مدال طلای تیم ایران را بدست آورد.

 

دارنده مدال نقره:

 

در وزن 85 کیلوگرم فرشاد رستمی کیا (خوزستان - اندیمشک) در کشتی  نخست  نماینده کره جنوبی را مغلوب کرد و با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی به دیدار نهایی راه یافت. اما در دیدار فینال مقابل حریف قرقیزستانی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

 


دارندگان مدال برنز:
 

 

در وزن 42 کیلوگرم رضا خدری در کشتی نخست  حریف ازبکستانی را مغلوب کرد اما دردیدار دوم خود مقابل حریف قرقیزستانی شکست خورد و عصر امروز با شکست حریفی از هند صاحب مدال برنز شد.

 

 در وزن 50 کیلوگرم رامین طاهری (خوزستان - ایذه) در کشتی نخست خود حریفی  از قزاقستان را مغلوب کرد و اما در دیداردوم وسرگروهی  خود مقابل حریفی از قرقیزستان شکست خورد.وی در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل کشتی گیر تایلندی صاحب مدال برنز شد.

 


در وزن 76 کیلوگرم امیر حسین مولایی در کشتی نخست خود مقابل کشتی گیری از ژاپن به پیروزی رسید اما در دیدار سرگروهی مغلوب حریف قزاقستانی شد. وی با شکست حریفی از تایلند صاحب گردن آویز برنز شد.

 

همچنین در وزن 58 کیلوگرم سهیل مقبلی در دور نخست مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و با توجه به شکست حریف کره ای در دیدار سرگروهی مقبلی شانس کسب مدال  را از دست داد و نهم شد.

ضمناٌ در این پیکارها عزیز ناقوسی مربی زحمتکش خوزستانی از شهرستان شوش تیم ملی را همراهی می نمود.

ارسال دیدگاه