خبر

براي قهرماني در جهان بايد به فكر رده‌ي نونهالان باشيم.
دورخيز تيم‌هاي نوجوانان ما بايد در حد جهاني باشد.

عبدالرسول ممتازان با بيان اينكه تيم‌هاي  كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان براي قهرماني در مسابقات جهاني نياز به پشتوانه‌سازي دارند گفت: اگر مي‌خواهيم در اين مسابقات به مقام قهرماني برسيم بايد از همين امروز به فكر برنامه‌ريزي براي رده‌ي سني نونهالان باشيم.

 

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، رييس هيأت كشتي استان خوزستان در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: با توجه به نگاه توسعه‌اي فدراسيون جهاني كشتي به رده‌ي سني نونهالان ما نيز براي عقب نماندن از اين قافله بايد در برنامه‌ريزي‌هاي خود براي رده‌هاي پايه تغييراتي را ايجاد كنيم. البته هم‌اكنون نيز فدراسيون كشتي نسبت به استعداديابي و توجه به رده‌هاي پايه نگاه ويژه‌اي دارد ولي با توجه به اينكه براي سال‌هاي بعد مسابقات جهاني نيز براي رده‌ي سني نوجوانان برگزار خواهد شد ما بايد دورخيز خود را بيشتر كنيم به هرحال تا ديروز حد نوجوانان ما قهرماني در آسيا بود ولي امروز فيلا اين حد را تغيير داده و آن را به قهرماني در جهان افزايش داده است پس ما نيز بايد از اين پس به فكر يك برنامه‌ي جهاني باشيم.

وي افزود: احياء رده‌ي نونهالان و برگزاري مسابقات به صورت جشنواره در اين رده‌ي سني مي‌تواند ما را كمك كند تا پشتوانه‌هاي خوبي را براي رده‌ي نوجوانان داشته باشيم.

ممتازان با بيان اينكه امسال خوزستان اولين جشنواره رده‌ي نونهالان را برگزار كرد تصريح کرد: ما امسال اين جشنواره را با حضور 6 استان برگزار كرديم در حالي كه در كشورمان بيش از 30 استان داريم. به اعتقاد من بايد در استان‌هاي مختلف كشور هيأت‌ها به اين رده‌ي سني بيشتر توجه كنند و فدراسيون نيز شرايطي را بوجود بياورد تا در اين رده‌ي سني يك دوره مسابقات به صورت جشنواره‌ در سطح كشور برگزار شود.

رييس هيأت كشتي استان خوزستان در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كساني كه به ورزش كشتي در استان‌هاي مختلف كشور كشيده مي‌شوند عمدتا از خانواده‌هاي سطح متوسط و يا پايين‌ هستند اگر ما از رده‌ي نونهالان آن‌ها را زيرنظر داشته باشيم و به مسائل آن‌ها توجه كنيم مي توانيم به طور جدي اين رده‌ي سني را احياء كنيم.


ارسال دیدگاه