news-details
خبر

قضاوت داوران نیازمند بازنگری است .

ایرج قلاوند مربی خوزستانی تیم ملی پس از مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام «ره» در گفتگو با دو روزنامه آنزان گفت : داوری در حد و اندازه مسابقات بین المللی نبود و قضاوت داوران ایرانی نیازمند بازنگری است . از نکات مهمی که کشتی برخی از کشتی گیران این دوره از مسابقات را تحت تأثیر خود قرار داد ، قضاوت داوران بود . اگر چه این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد اما قضاوت داوران سطح کیفی مسابقات را کاهش می داد . اگر بخواهیم قضاوت داوران ایرانی را با داوران مختلف سطح دنیا مقاسیه کنیم ، متفاوت است . ایرج قلاوند

قلاوند تصریح کرد : بعنوان مثال مجتبی کریم فرد کشتی گیر 84 کیلوگرم یکی از اشتباهات داوری بود که به دلیل برخی اشتباهات داوری مدال طلا این وزن را از دست داد . همچنین امین سوری بسیار خوب کشتی گرفت . سرنوش این کشتی گیر هم با قضاوت داوران عوض شد و مدال طلای وی نیز بر همین اساس از دست رفت . متأسفانه سطح قضاوت داوری کشورمان 30 تا 40 سال از داوری های کشورهای دیگر عقب است . اگر داوران ما همواره به مسابقات بین المللی اعزام شده و از نزدیک با قضاوت ها و قوانین جدید این رقابتها آشنا شوند به طور حتم می توانند در مسابقات بین المللی همچون مسابقات یادگار امام صحیح و به راحتی سوت بزنند.

همواره قوانین جدیدی به این رشته ورزشی اضافه می شود بعنوان مثال ما در مسابقات ارمنستان و دانمارک به وضوح شاهد اضافه شدن چند قانون جدید این رشته ورزشی بودیم . این در حالی است که داوران ما پس از حضور در مسابقات جام یادگار امام و سوت زدن در این رقابتها از این نوع قوانین اضافه شده بی اطلاع بودند .

وی در خصوص عملکرد کشتی گیران ایرانی نیز اظهار کرد : عملکرد کشتی گیران تیم ملی ایران نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده است و این کشتی گیران به خود باوری بیشتری دست یافته اند .

با توجه به عملکرد و سطح داوری ، کشتی گیران خوزستانی آنطور که باید و شاید کشتی نگرفتند . امیدواریم فدراسیون کشتی به سطح قضاوت داورهای کشورمان توجه کنند تا دیگر شاهد اشتباهات در مسابقات بین المللی نباشیم . امیدواریم داوری ما دوباره به روزگار خوب خود برگردد و کاملاً به روز شود .

وی با اشاره به این که تیم ملی کشورمان در یکی ، دو سال گذشته عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است ، خاطر نشان کرد : این تیم به ویژه در رشته فرنگی نتایج خوبی را کسب کرده است . در مسابقات جهانی دانمارک نایب قهرمان جهان شد که این مقام برای بسیاری باور کردنی نبود و حتی ما در مسابقات جام جهانی ارمنستان نیز فاتح این مسابقات شدیم که در طول تاریخ این رشته بی سابقه بوده است و نشان دهنده پیشرفت در کشتی فرنگی کشورمان است .

امیدواریم تیم ملی ما در رقابتهای المپیک همچون لندن بتواند افتخار آفرینی کند و به نتایج قابل قبولی دست یابد . مربی خوزستانی تیم ملی در ادامه به کسب سه مدال برنز کشتی گیران خوزستانی در مسابقات یادگر امام اشاره کرد و گفت : امیر قاسمی منجزی در وزن 120 کیلوگرم ، مهدی عسکری در وزن 96 کیلوگرم و امین سوری در وزن 60 کیلوگرم سه مدال برنز را برای تیم ملی ایران به ارمغان آوردند . این کشتی گیران به همراه دیگر کشتی گیران خوزستانی اعزامی به این مسابقات همچون مهدی هدایی ، مجتبی کریم فرد ، سیاوش قلاوند و عبدالمحمد پاپی که هر کدام در هر رده های پنجم  اوزان خود قرار گفتند ، در مقابل حریفان خود کشتی خوبی به نمایش گذاشتند .

پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام از روز پنجم اسفند ماه به مدت 2 روز در شهرستان قم و با حضور 6 تیم ارمنستان ، قرقیزستان ، ترکیه ، عراق ، آذربایجان ، برگزار شد و در پایان این پیکارها تیم ایران با کسب 79 امتیاز فاتح این مسابقات شد .

   

ارسال دیدگاه