news-details
خبر

برای نخستین بار و با پیروزی بر قهرمان دنیا در ارمنستان صورت گرفت .

 

جام جهانی کشتی فرنگی در ارمنستان

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی برقهرمان جهان (ترکیه) برای نخستین بار در طول تاریخ به مقام قهرمانی رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در سال 1388 (2010 میلادی) دست یافت .

در این رقابتها که باحضور 8 تیم برتر جهان در ایروان ارمنستان برگزار شد ، فرنگی کاران جوان و جسور کشتی ایران همه رقبا را با شایستگی مقهور قدرت و تکنیک برتر خود کردند تا بالاتر از تیم های ترکیه ، ارمنستان و روسیه ، قهرمانی خود را در عرصه پیکارهای جام جهانی جشن بگیرند . کشتی فرنگی ایران که طی سالهای اخیر و باحضور مربی عاشق و کارآمدی چون محمد بنا متحول شده و در مسیر رشد و دستیابی به عناوین برتر به جلو قدم بر می دارد ، برای آن که ثابت کند نایب قهرمانی سال پیش (2009 میلادی) خود برحسب حادثه و اتفاق نبوده است در مصاف تیم به تیم با برترین های کشتی فرنگی جهان نیز سربلند از کارزار رقابت خارج شد تا مهر تایید دوباره ای به عملکرد محمد بنا خورده باشد که الحق و الانصاف باید از وی به عنوان معمار احیا و موفقیت های کشتی فرنگی ایران نام برد .

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که برای راهیابی به فینال 4 بر 3 از سد ارمنستان میزبان عبور کرده بود در ایستگاه پایانی ، ترکیه را نیز با همین نتیجه مقهور کرد تا ترک ها که با پیروزی بر تیم روسیه برای قهرمانی دندان تیز کرده بودند ، آرزوهای خود را برای تصاحب جام قهرمانی بر باد رفته ببینند .

در راه این قهرمانی غرور انگیز سعید عبدولی در وزن 66 کیلو و حبیب الله اخلاقی در وزن 84 کیلوگرم دو کشتی گیر نامدار خوزستانی با پیروزی های حساس خود نقش مؤثری را در قهرمانی تیم ملی ایفا نمودند . سعید عبدولی حریفان کوبا ، منتخب اسکاندیناوی ، ارمنستان و ترکیه  را شکست داد و حبیب الله اخلاقی نیز پس از پیروزی حساس در مقابل کشتی گیر ارمنستانی در مبارزه خود با حریف ترکیه ای مغلوب شد .

 

وب سایت هیأت کشتی استان خوزستان

ارسال دیدگاه