news-details
خبر

باید از حضور در تورنمنت‌ها درس بگیریم .

از هیات کشتی خوزستان باید الگوبرداری شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از رشد تعداد خوزستانی‌های حاضر در اردوی تیم‌ملی خبر داد و گفت: هیات کشتی خوزستان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان حمید باوفا در گفت و گو با ایسنا درخصوص برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در اهواز، اظهارکرد: پنجمین اردوی تیم ملی در حال برگزاری است که برای دومین بار است که اردوی جوانان در اهواز برپا شده است. خدا را شکر شرایط اردو از همه نظر از جمله مهیا بودن امکانات از سوی هیات کشتی خوزستان، عالی است. آقای جمال پور رییس هیات کشتی استان مرتبا پیگیر فراهم بودن شرایط لازم برای فرنگی کاران تیم ملی است و این می تواند الگوی خوبی برای سایر استان ها باشد که بدانند برپایی اردوهای تیم های ملی پایه در استان های شان می تواند به رشد رده های سنی نوجوانان و جوانان آن استان ها کمک کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه رییس هیات کشتی خوزستان نگاه خوبی به رده های سنی پایه دارد و حتی در اردوی قبلی که سال گذشته در اهواز برگزار شد ۴۰ تا ۵۰ درصد اردونشین های ما از خو زستان بودند که امسال ۷۰ تا ۷۵ درصد تیم ملی جوانان از فرنگی کاران خوزستانی است و این مهم نشان می دهد یک رییس هیات برنامه ریزی کرده و پشتوانه سازی می کند و به رده های پایه با برگزاری اردوهای تیم ملی و مسابقات اهمیت می دهد. همین ها جان تازه ای به کشتی خوزستان داده است و می بینیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ کشتی استان خوزستان پیشرفت  و رشد بسیار خوبی در رده سنی جوانان داشته است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ادامه داد: با گام هایی که استان در جهت پیشرفت بر می دارد، من صد در صد آینده کشتی خوزستان را روشن می بینم. خوشبختانه هیات کشپتی خوزستان کار زیربنایی خوبی انجام داده است و این بسیار اهمیت دارد و باید چنین هیات ها و روسای هیات هایی که با این تفکر و نگاه باز نسبت به آینده کشتی تلاش می کنند را هم حفظ کنیم و هم به آن ها بها دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی در اردوی منهتی به حضور در تورنمنت جام جمهوریت ترکیه، گفت: بعد از این رقابت ها در تورنمنت روسیه، جام تختی و مسابقات آسیایی و جهانی شرکت می کنیم. ما به دنبال کسب آمادگی کامل برای رقابت های جهانی هستیم و این اردوها و تورنمنت ها جهت آمادگی بیشتر تیم و کسب شناخت بیشتر نسبت به تیم و رقبا است و قطعا الان نیاز نیست که تیم ملی را در آمادگی کامل و صد درصدی داشته باشیم. این آمادگی کم کم تا مسابقات جهانی کامل می شود. نیاز است از اردوها و تورنمنت هایی که شرکت می کنیم درس بگیریم.

باوفا با قدردانی از از حمایت های فدراسیون کشتی، جمالپور رییس هیات کشتی و زمانپور عضو این هیات و نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان، گفت: امیدوارم همان طور که شب گذشته اعلام شد تیم ملی کشتی فرنگی جوانان عنوان بهترین تیم ملی را در سال ۱۴۰۱ به دست آورد در سال ۱۴۰۲ هم به همین صورت موفق کار کنیم. این عنوان برای منِ حمید باوفا خیلی ارزشمند بود و جوانان کشور نیز باید به خود ببالند و باید تلاش کنیم که این عنوان تکرار شود.

ارسال دیدگاه