news-details
خبر

مقام اولي قهرماني كشور نوجوانان در اختيار خوزستاني‌ها است

 تيم كشتي فرنگي نوجوانان استان فارس حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد

به گزارش روابط عمومی هیأت کشتی خوزستان و به نقل از وبسایت فدراسیون کشتی ، محمدعلي چمياني با بيان اينكه تيم كشتي فرنگي نوجوانان استان فارس از استخوان‌بندي خوبي برخوردار است گفت: هرچند طي چند سال اخير مقام اول مسابقات قهرماني كشور نوجوانان در اختيار خوزستان‌ها بوده است اما تيم ما نيز همواره يكي از مدعيان سنتي كسب سكوي اين مسابقات است.

سرمربي تيم كشتي فرنگي نوجوانان استان فارس در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: تيم نسبتا متوسطي را در اختيار داريم نمي‌توان از هم‌اكنون پيش‌بيني كنيم كه در قهرماني كشور قم چه نتيجه‌اي را كسب خواهيم كرد ولي مطمئنا يكي از سكوها از آن تيم فارس است. استخوان‌بندي تيم ما خوب و محكم است. مهره‌هاي با استعدادي در رده‌ي نوجوانان داريم كه مطمئنا در آينده نقش پررنگي را در تيم ملي بزرگسالان خواهند داشت.

وي افزود: چند سال است كه سكوي قهرماني كشور كشتي فرنگي نوجوانان دربست در اختيار خوزستاني‌ها است به هرحال آن‌ها در كشتي فرنگي سرمايه‌گذاري خوبي انجام مي‌دهند و كمتر از اين نيز از آن‌ها توقع نداريم.

چمياني با بيان اينكه هيأت كشتي استان فارس در حال برنامه‌ريزي براي جذب نونهالان براي حضور در كشتي فرنگي است تصريح كرد: معمولا نونهالان كه وارد ورزش كشتي مي‌شوند ابتدا از آزاد شروع مي‌كنند و اگر در اين رشته نتيجه نگرفتند به رشته‌ي فرنگي روي مي‌آورند ما در حال تدوين برنامه‌اي هستيم كه در همان رده‌ي سني نوجوانان فرنگي‌كاران مستعد را جذب كنيم. فكر مي‌كنم اگر اين برنامه اجرا شود مي‌توانيم در آينده نزديك حرف‌هاي زيادي در رده‌ي كشتي فرنگي نوجوانان داشته باشيم.

سرمربي تيم كشتي فرنگي نوجوانان استان فارس در ادامه خاطرنشان كرد: اميدوارم تا حداقل در چهار وزن در مسابقات قهرماني كشور قم به مدال برسيم.

وي همچنين در خصوص نحوه‌ي پرداختن هيأت كشتي استان فارس به مقوله‌ي وزن كم كردن‌هاي غيراصولي در رده‌ي نوجوانان اظهار كرد: اين موضوع بسيار پيچيده‌تر و بدتر از مسئله دوپينگ است. ما در استان‌ فارس كم و بيش با اين مشكل مواجه هستيم. فكر مي‌كنم مسابقات اين رده‌ي سني در تمامي استان‌ها بايد بدون ارفاق وزن انجام گيرد. ضمن آنكه وزن‌كشي مسابقات قهرماني كشور نوجوانان بايد يك ساعت قبل از شروع مسابقات باشد تا كسي نتواند وزن كم كند. اگر مسابقات داخلي استان‌ها نيز از نظر زماني نزديك به مسابقات قهرماني كشور برگزار شود مطمئنا فرنگي‌كاران فرصت تغيير وزن نخواهند داشت.

چمياني در پايان گفت: در طول مسابقات نيز بايد چند بار از كشتي‌گيران مشكوك وزن‌كشي به عمل بيايد و در صورت پيدا شدن موردي به طور جدي بايد با آن برخورد كرد.

ارسال دیدگاه